Swedish Match kiest voor Dolmen en Axapta
Met producten als lucifers en aanstekers, maar ook met zijn snuif-, kauw- en pijptabak en zijn sigaren verwierf Swedish Match nicheposities. De meeste vestigingen die wereldwijd deel uitmaken van de groep werden verworven door overnames. Gevolg: achttien verkoopkantoren met elk hun eigen ICT-toepassingen voor inkoop, verkoop, voorraadbeheer, logistiek en financiën.
Een grondige doorlichting bevestigde het gevoel dat informatie-eilandjes, hoge indirecte kosten, grote voorraden en gemiste verkopen de pijnpunten waren. Het uiterst gedetailleerde bedrijfsconcept en het bijbehorende gestoffeerde eisenpakket resulteerden in de beslissing om voor alle vestigingen over te stappen op Microsoft Business Solutions Axapta.
Gesterkt door een geslaagde ‘proof of concept’, besliste Swedish Match beroep te doen op Dolmen om uniforme ERP-toepassingen in Axapta te ontwikkelen die alle lokaal gebruikte pakketten moeten vervangen. Dolmen werd ook gevraagd om de implementaties Europees te ondersteunen en om Axapta transparant te koppelen met een heterogene resem externe systemen van leveranciers, klanten en transporteurs.
“De hele implementatie nam drie à vier maand in beslag. Dit is een erg korte tijdsspanne. Het was hard werken, maar we hebben het voor elkaar gekregen. Met Dolmen hadden we in het verleden immers al goed samengewerkt. Zij hebben altijd de juiste mensen op de juiste plaats, werken heel kostenefficiënt en leveren een goede service. Nu zijn we klaar om na de Benelux, ook in de andere landen de roll-out van MBS Axapta door te voeren.”
Bron: Dolmen
0 Comments:
Post a Comment
<< Home